Zbog slabe prodaje strane franšize zatvaraju vrata svojih prodavaonica

Unazad nekoliko godina ponuda stranih proizvođača odjeće, kozmetike, parfema, obuće se naveliko širi, tako se barem čini na prvi pogled, ali poražavajući su, a u isto vrijeme i sasvim razumljivi podaci da strane franšize zatvaraju vrata svojih dućana, otvorenih u trgovačkim centrima diljem Hrvatske, i to upravo iz razloga jer godinama rade s gubitkom. Tako npr. britanski Marks&Spencer još uvijek postoji u Hrvatskoj, iako od 2007. do 2011. godine kontinuirano posluju s gubitkom. Tako su u 2011. godini zbog pada prihoda od prodaje ostvarili 8,3 milijuna kuna gubitka. Grci koji su držali franšizu za ovaj brand, su prodali to poslovanje natrag matičnom poduzeću. Parfumerija Sephora, čiju je franšizu kod nas dovela grčka tvrtka Marinopolus, zatvorila je svoja vrata, iz razloga što su u pet godina od 2007. do 2011. koliko su poslovali u Hrvatskoj ostvarili gubitak. Talijanski lanac parfumerija Limoni zatvorio je čak 8 od 21 trgovine otvorenih kod nas. U 2011. godini ostvarili su gubitak od 13,6 milijuna kuna, dok je taj gubitak godinu dana prije iznosio trećinu toga iznosa. Također navode kako je lako moguće da će se zatvoriti i ostale parfumerije, jer građani jednostavno nemaju novca za za parfeme i slične stvari, ali se i ne zna kada bi se standard građana mogao popraviti.

Iz Hrvatske je otišao i Fox, inače dosta omiljen i popularan brand odjeće za djecu, male bebe i mlađu populaciju. Hrvatska tvrtka Nera ostala je bez franšize talijankog branda dječje odjeće i opreme za bebe Prenatal isto zbog slabe prodaje. Iako je većina prodavaonica ostvarila gubitak i zatvorila svoja vrata, neki su se brandovi uspjeli probiti. Takav je primjer franšizni biznis s mađarskim brendom Fornetti, koji uspješno prodaje mala lisnata tijesta s različitim punjenjima. U 2011. su imali 32,1 milijun kuna prihoda i dobit od 2,32 milijuna kuna. Hrvati također vole američki lanac brze hrane Kentucky Fried Chicken, koji je došao 2011., kada se domaći lanac Daily fresh zatvorio nakon tri godine poslovanja jer su mu se prihodi prepolovili. KFC je od tada do danas otvorio tri restorana u Hrvatskoj, a prodaju piletinu Vindije. Najavljeno je i otvaranje novih restorana, oko tri godišnje a planiraju zaposliti još 350 ljudi.